Automobilová značka Tesla, která pochází z USA, je sice stále na prvním místě na domácím trhu, ale její podíl se rychle ztrácí. Během prvních třech čtvrtletích tohoto roku Tesla snížila tržní podíl na 65%. Rok zpět přitom podíl tvořil 71% a v roce 2020 to bylo 79%. Očekává se, že do roku 2025 bude podíl této automobilky dokonce nižší než 20%.
Nějaká ztráta tržního podílu se sice předpokládala, znepokojující však může být tempo poklesu, a to hlavně pro investory. Letos se akcie automobilky zkrátily skoro až o polovinu hodnoty. Elon Musk, majitel této automobilové značky, se poslední dobou věnuje převážně jeho další společnosti, kterou je Twitter. To způsobuje, že se investoři obávají, jestli se Elon Musk stíhá soustředit i na vedení Tesly.
Tesla může přijít o své prvenství na americkém trhu a nahradit ji mohou elektrická auta, která jsou levnější. Automobilky, které konkurují Tesle, prodávají svá elektrická vozidla za méně než 50 tisíc dolarů, přičemž nejlevnější Tesla je k dostání za 48 200 dolarů, a to bez výbavy.
Podle společnosti S&P Global Mobility Tesla mění svou pozici kvůli tomu, že zákazníci dávají přednost novým a cenově dostupnějším modelům, které mnohdy mají i lepší technologii, a pro Teslu bude čím dál složitější si zachovat vedoucí postavení.
Tesla však začala pracovat na nové verzi elektrického vozidla, s kterým by chtěli omezit výrobní náklady. Nový elektromobil, Model 3, by měl být menší a cenově dostupnější než jiné modely Tesly.
Elektromobilový trh není prozatím velký. Na cestách v USA jezdí více než 10 milionů registrovaných aut, z toho elektrická auta tvoří asi pouhých 5% a v minulém roce to byly jen 3%. Dobrá zpráva je, že klasické automobilové značky se díky úspěchu Tesly a pobídkám ze strany vlády rozhodly také věnovat tomuto odvětví.