No menu items!

EU se snaží dosáhnout elektromobilitě, ale čelí potížím

Musíš číst
spot_img

Rozhodnutí Evropské unie prodávat pouze elektrická auta po roce 2035 se podle odborníků bude podle všeho potýkat s obtížemi, zejména s infrastrukturou. Nedostatečné množství nabíjecích stanic, nejistá dodávka elektřiny a nestabilní elektrická síť jsou jen některé z problémů, kterým blok čelí. Ale současně výrobci pracují na efektivnějších vozidlech s dojezdem více než 600 kilometrů, a pokoušejí se tak vyřešit problémy s nabíjením. 

Podle Sigrid De Vriesové, generální ředitelky Evropské asociace výrobců automobilů, není schopnost vozidel největším problémem. Podle ní jsou problémy v těchto dalších dimenzích této transformace – infrastruktura nabíjení, přístup k surovinám, udržování mobility cenově dostupnou a dostupnou pro malé podniky, pro řidiče, občany a nakonec dokončení této transformace, včetně zelené energie. 

V současné době je polovina nabíjecích stanic v EU pouze ve dvou zemích, v Německu a v Nizozemsku. Riziko spočívá v tom, že spotřebitelé budou váhat při nákupu elektromobilu, dokud nebude k dispozici odpovídající infrastruktura pro nabíjení – zatímco investice do infrastruktury vyžadují větší jistotu úrovně elektrických vozů. 

Pak je tu výzva pro dodavatele elektřiny. Podle odhadů by obrovská flotila potenciálně stovek milionů nových elektrických vozů znamenala další stovky miliard kilowatthodin výroby elektřiny. Michael Bloss, německý zelený europoslanec řekl, že se musí zvýšit výroba elektřiny, a že je potřeba rozšířit obnovitelnou energii. Dále vysvětluje, že v Německu již plánovali zvýšit podíl obnovitelných zdrojů energie na celkové elektřině na 80% do roku 2030. To už zahrnuje předpoklad, že všechny tyto elektromobily budou pohánět, ale nejen elektromobily, ale také budou schopni vytápět. 

A nakonec je tu elektrická síť. Někteří tvrdí, že elektromobily způsobují nestabilitu sítě, což by vyžadovalo značné investice do modernizace stávající infrastruktury, aby byla schopna vydržet masivní spotřebu elektřiny. Evropská komise odhaduje, že modernizace evropské energetické sítě bude v tomto desetiletí vyžadovat více než půl bilionu eur.

Poslední zprávy

Budoucnost nabíjení; baterie z mořské soli

Vaše elektronika by mohla být brzy napájena ultralevnou baterií z mořské soli. Vědci sestrojili novou levnou baterii se čtyřnásobnou...

Více podobných článků