Renault spolupracuje s francouzskou společností Engie na vývoji projektu geotermální energie v závodě výrobce automobilů v Douai. Renault ve svém prohlášení uvedl, že dceřiná společnost Engie zahájí vrtné práce v Douai koncem roku 2023. Plán se soustředí na získávání horké vody z hloubky 4000 metrů. Podle společnosti Renault bude tato voda použita k pokrytí potřeb průmyslového a tepelného procesu v lokalitě Douai od roku 2025. Teplota vody bude mezi 130 a 140 stupni Celsia. Po zavedení by tato geotermální technologie poskytovala nepřetržitou energii téměř 40 MW. V létě, kdy není třeba tolik tepla, by mohla geotermální energie vyrábět elektřinu bez emisí uhlíku.
Generální ředitel společnosti Renault, Luca de Meo, popsal plánovaný program pro Douai jako jeden z nejambicióznějších projektů dekarbonizace evropského průmyslového areálu. Podle Mezinárodní energetické agentury se geotermální energie vztahuje na energii dostupnou jako teplo obsažené v zemské kůře nebo vypouštěné z ní, která může být využita k výrobě elektřiny a k přímému získávání tepla. Ministerstvo energetiky v USA zase tvrdí, že geotermální energie poskytuje energii z obnovitelných zdrojů 24 hodin denně a emituje málo nebo vůbec žádné skleníkové plyny.
Renault si stanovil cíl uhlíkové neutrality do roku 2040 v Evropě a do roku 2050 celosvětově. Navzdory těmto cílům nejvyšší představitel společnosti nedávno pro CNBC řekl, že spalovací motor bude pravděpodobně i v nadcházejících letech hrát klíčovou roli v jejich podnikání. Jiný představitel zase tvrdí, že neexistuje žádný scénář, kdy by spalovací a hybridní motory představovaly méně než 40% trhu v horizontu do roku 2040 a je to trh, který bude dál růst.
Pokračující zaměření Renaultu na spalovací motory přichází v době, kdy se některé velké ekonomiky snaží vzdát vozidel, které používají fosilní paliva. Například Velká Británie chce do roku 2030 zastavit prodej nových automobilů a dodávek s naftovým a benzínovým pohonem. Od roku 2035 bude vyžadovat, aby všechna nová auta a dodávky měla nulové výfukové emise. Evropská unie sleduje podobné cíle. A například Kalifornie zase zakazuje prodej nových vozidel poháněných benzínem od roku 2035.