No menu items!

Technologie solárních elektromobilů jdou stále kupředu

Musíš číst
spot_img

Zdá se to jako včera, kdy se elektromobily, které si můžeme nabít z pohodlí domova z vlastní nabíjecí stanice, dostaly na trh. A nyní je tady další inovace, která je nejen šetrná k životnímu ale také k finančním prostředkům, a to jsou právě elektromobily poháněné napřímo solární energií. 

Společnost Sono Motors představila trhu solární vozidlo Sion

Německá značka Sono Motors představila návrh svého osobního vozidla s názvem Sion spolu s projektem solární autobusové soupravy určené pro veřejnou dopravu. Hlavy společnosti Sono Motors tvrdí, že tato technologie, díky které jsou vozidla poháněná sluncem, by v budoucnosti mohla být využívána pro všechny druhy transportu, ať se jedná o autobusy, nákladní auta nebo lodě.

Sono Motors navrhli čtyřdveřové osobní auto s názvem Sion. Solární panely, které jsou zabudované do všech stran karoserie, umožňují automobilu generovat vlastní elektřinu. Toto zvládne ke klasické baterii přidat až přibližně 240 km dojezdu za jeden týden, což dělá auto plně soběstačným na kratší vzdálenosti. 

Místo křehkých a těžkých skleněných krytů, v Sono Motors dali přednost monokrystalickým křemíkovým článkům, které jsou chráněné polymerovou vrstvou. Polymer je odolný vůči rozbití a chrání před nárazem. O automobil je zájem a předobjednalo si ho již 19 tisíc zákazníků. 

Společnost vidí budoucnost i v autobusovém dopravě, proto vytvořili takovou sadu, která vyhovuje i těm klasickým typům autobusů a instalace je možná i na existující modely. Představují si, že ke klasickému pohonu naftou, solární panely na autobusech můžou být využity dodatečně k osvětlení, vytápění či chlazení, čímž se ušetří velké množství pohonných hmot používaných k provozu autobusu. 

Vývojáři v Lightyear představili solární vůz Lightyear 0 

Další společnost, která se zabývá technologií solárních elektromobilů je holandská firma Lightyear. Ti, po šesti letech vývoje, představili trhu auto s názvem Lightyear 0, na která se můžeme těšit tento rok na podzim. 

Lightyear 0 má velký potenciál a firma slibuje, že vůz je schopný ujet až 1000 kilometrů na jedno nabití. Solární panely na elektromobilu umožňují nabíjení během jízdy na krátké vzdálenosti, ale i když je zaparkované. To znamená, že například s počasím jako je v Holandsku by auto mohlo jezdit dva měsíce, než by se muselo připojit k nabíjecí stanici, anebo ve Španělsku a Portugalsku až sedm měsíců. 

Holandská firma se soustředila na aerodynamiku i hmotnost. Motory auta jsou uložené v kolech a spotřeba se odhaduje na přibližně 10,5 kWh na 100 km. To dělá Lightyear 0 nejúčinějším a nejefektivnějším elektromobilem. Auto je také velmi lehké s váhou 1575 kilogramů. Vývojáři mysleli nejen planetu, ale také na řidiče. Proto navrhli elegantní palubní desku s dotykovým displejem systému, interiér je vyroben z veganských a přírodních zdrojů materiálů.

Pokud byste však o vůz měli zájem, vyrobeno bude pouze 946 kusů s cenou 250 tisíc euro, což je přibližně 6 milionů korun. S tímto typem auta se totiž chtějí uchytit na trhu, a poté plánují vyrobit další model, jehož cena by měla začínat na 30 tisíci eurech (přibližně 740 tisíc korun).

Poslední zprávy

Budoucnost nabíjení; baterie z mořské soli

Vaše elektronika by mohla být brzy napájena ultralevnou baterií z mořské soli. Vědci sestrojili novou levnou baterii se čtyřnásobnou...

Více podobných článků